Thursday, July 28, 2011

Kesilapan ku.. : (

saya sudah bersama dia mau masuk 1 tahun 4 bulan 3 minggu dan 1 hari
banyak sangat kami dah lalui bersama...
dari bergadoh, berbaik, ketawa, nangis, semua kami sama-sama...




kalau orang lain nampak kami nie macam belangkas......
tidak boleh dipisahkan lagi...




tapi semua berubah pada 11 jun 2011...
bila kami start melayan ego masing-masing...
bila saya tanya dia, kenapa dia buat macam nie, dia juz jawab "saya belajar dari ko"

16 julai 2011 kami start mau berbaik...
kami buat persetujuan...
"KALAU MARAH TIDAK BOLEH LAMA-LAMA... PALING LAMA 10 MINIT.."


dua-dua setuju

kami mulalah berbaik dan tidak bergadoh selama 1 minggu berturut-turut...
saya ingat boleh saya go on teruskan hubungan mcm nie..
saya bahagia bila mcm nie..

tapi suddenly kami mula berbincang pasal kahwin...
everything yang dia mau, tidak masuk dengan prinsip dan gaya hidup saya...
mungkin saya pon ada keras kepala sikitlah coz tidak mau bertolak ansur dengan dia pasal benda tu....
tapi pergaduhan kami kali nie sekejap jak..
tidak sampai 10 minit dia kontak sya balik dan kami teruskan hubungan kami seperti biasa....
cerita pasal kahwin pon kami abaikan buat masa sekarang nie...

tapi bila saya pikir2 balik, soal kahwin nie bukan boleh buat main-main..
apa guna couple kalau tidak serius...
cinta monyet mcm cinta time sekolah ka???
tapi saya buat do no jelah...
apa nak jadi, jadi jelah..


kalau ada jodoh tu, tidak ke mana juga kami tu... ^_^

23 julai 2011...
dia tanya soalan... "ada kontak orang lain? jujur.. promise saya tidak marah..."
first jawapan saya "TIADA".... then dia cakap "thx sebab jujur"
tapi saya tidak sampai hati mau tipu dia, so saya bagitau yang jujur... "ADA"
first dia cakap dia tidak marah..
tapi semua msj yg saya terima dari dia semua menunjukkan dia marah... siap cakap saya "K***K"



tapi takpe, saya cool lg.. saya kol, saya msj, sya tgu sampai dia reply msj sya lg...
kul 7.00 am saya msj dia, kul 12.30am baru dia reply utk tanya pasal lelaki yang sya kontak tu...
lelaki yang saya kontak tu sebenarnya Xbf sya yang sya tidak pernah jumpa... couple SMS main2 pada zaman budak2 dulu...



tu jaklah last msj kami dua, then kami tidak kontak lgi sampai sekarang...

27 Julai 2011 saya mula rindu dengan dia... saya baru mau lembutkan hati kontak dia balik..
tapi before saya kol, saya pi tengok FB dia dulu.. juz mau usha BF sendri punya FB....

suddenly 1 ayat yg betul2 buat saya sakit hati sampai sekarang


"NI BAHASA SABAH.. MOSTLY MEMANG BODOH NAK MAMPOS.. BAHASA MELAYU TAK BETUL.. BODO PUNYA ORANG ASLI..."

bila saya baca comment dia d photo kawan dia, terus mengalir lah air mata sya...
saya sudah pernah cakap dengan dia
dalam dunia nie, saya paling sayang dengan


AGAMA



 NEGERI KELAHIRAN SAYA

kalau lelaki tidak dapat trima 2 benda nie dalam hidup saya, janganlah mau saya...
mungkin memang gambar yang dia komen tu bahasa sabah dia memang pelik sikit..
tapi semua tu janganlah sampai buat ayat mcm tu sekali...

tadi pagi 28 julai 2011, dia kontak saya utk tanya kabar sya...
tapi saya pon tidak tau apa mau cakap dengan dia plus saya kena marah dengan tutor time test driving...

saya belum sampai tahap mau hina bahasa dan negeri dia..
saya tau saya seorang sabahan yang hina..
tapi plezz hormat lah dengan bahasa org lain..


~sekian luahan hati~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
javascript:void(0)