Friday, July 29, 2011

Handphone saya

kali nie mau story or share sikit handphone yang pernah saya pakai selama saya hidup 21 tahun nie.. ^_^

NOKIA 3310

nie lah handphone first yang saya dapat dalam hidup saya... 
handphone bapa saya bagi masa saya form 1 tahun 2003...


NEC E238

handphone NEC E238 nie pula saya dapat masa saya form 2 tahun 2004.. 
bapa saya yang belikan handphone nie...
handphone nie sekarang masih ada lg dan masih dapat on..
tp korang pepahamlah kalau dah handphone FLIP nie... longgar sana longgar sini... 

NOKIA 6600

handphone ke tiga nie pla hadiah masa saya form 3 tahun 2005... 
xcually handphone nie bekas handphone abg saya... 
abg saya kena bagi handphone baru, so bapa saya suruh bagi saya handphone NOKIA 6600...
lama jugalah saya pkai handphone nie.. baling anjing pon boleh mati nie.. hehehe.. 
saya suka handphone nie sebab boleh masuk semua software.. best best... ^_^

NOKIA 8250

Handphone nie kena panggil handphone butterfly... 
saya sgt2 suka handphone nie sebab dia sgt comel, kecil dan simple...
handphone nie sya beli masa saya form 4 tahun 2006 harga RM99... 
saya beli pakai duit sendiri tanpa pengetahuan bapa saya.. ^_^
saya pakai handphone nie tak sampai sebulan dah hilang... bukan saya kasi hilang, tapi adik angkat saya... 
sampai sekarang saya masih lg mencari handphone butterfly nie... 
susah dah sekarang mau cari handphone nie di kedai...
saya geram tul coz handphone first yg saya beli sendiri hilang di tangan orang lain... mmmm sedih.... 

MOTOROLA C261

Nie pula handphone adik angkat saya bagi sebagai ganti hilangkan handphone butterfly kesayangan saya...
dia suruh saya pilih sama ada RM100 or handphone dia..
pikir punya pikir pikir... saya pilih handphone dia... 
dahlah handphone nie ada camera... kalau saya pilih RM100 belum tentu boleh dapat handphone yang bercamera (masa dulu dululah)...... 
handphone nie ada lg d rumah tapi tidak boleh on.. masalah bateri or screen pun saya xtaulah.. ^_^
handphone nie saya dapat tahun 2005...

MOTOROLA C115

MOTOROLA C115 nie handphone yang saya beli sendiri tanpa pengetahuan parents.. ^_^ 
saya beli pada tahun 2008 kot... tak igtlah.. 
saya beli nie dengan reason utk mengaktifkan number jak... RM69 jak pon.. hehehe.... 
sekarang ada lg d rumah juz xboleh on sudah... ^_^


   LG KP 110

nielah first handphone LG saya.. nie pon saya beli sendiri pakai duit saya RM99 ja... 
saya punya yang warna putih tu.. 
saya suka tul handphone nie coz quality suara dia boleh tahanlah juga... 
handphone nie saya beli tahun 2009.....


ACER DX900

Handphone smartphone ACER DX900 nie hadiah dari bapa saya untuk birthday saya 20 tahun pada tahun 2010... 
handphone nie xcually milik bapa sya.. dia bagi dengan saya coz dia tak tahan bateri handphone nie cepat betul habis... 
handphone nie saya pkai tidak sampai setahun pun then saya bagi dengan abg saya.. ^_^


SONY ERICSSON C920

handphone terlama saya pkai dari tahun 2008-2010.. ^_^ ... saya sayang gila babs dengan handpone nie.... 
sudahlah 5 MP camera.. cybershot lg...
handphone nie bapa saya bagi hadiah coz saya dapat pointer tinggi masa matrikulasi tahun 2008 semester pertama.. 
nielah first handphone yang saya hilangkan atas kecuaian sendiri... sedih sedih...


SONY ERICSSON VIVAZ U81I (VIVAZ PRO)

handphone nie bapa saya belikan tahun 2010 sebagai ganti SE C920... 
nielah handphone saya sekarang... 
saya tia suka pkai handphone nie.. bukan sebab function dia tak bagus..
tapi sebab saya takut handphone nie hilang lg mcm handphone SE C920 tu.. :(
saya dah promise dgn bapa sya, yg sya akan jaga betul2 handphone nie..
BTW, function, camera handphone nie sgt2 best.. ^_^

NOKIA C3

Inilah handphone first sya yg berwarna pink... hahahaha..
handphone nie sya beli tahun 2010 juga dan mcm biasalah "TANPA PENGETAHUAN BAPA"...
saya beli handphone nie sebab warna pink.. comel...
saya jarang pkai handphone SE VIVAZ saya, saya selalu pkai handphone NOKIA C3 nie lah kalau mau communicate dgn org tersyg dan kwn2... 



KESIMPULANnya.....

SAYA SAYANG SEMUA HANDPHONE SAYA











1 comment:

  1. Hai pretty plase message/sms to my phone 085878700857 andi from indonesia

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
javascript:void(0)