Saturday, February 05, 2011

Medan, 2nd rumah ku... ^_^

sedar xsedar dah 1 tahun setgh aku di medan nie...
rasa mcm baru semalam ja ikut ospek malaysia...

bulan 8, 2011 nie, aku dah digelar senior 3rd year...
OMG...... cepatnya masa tu berlalu...
rasa masa tu mcm air ja mengalir...
sumtimes ada juga rasa lambat masa tu bergerak...
tp bila pikir2 balik terasa cepat pla....

di medan nie nothing spesial pun slama aku ddk 1 tahun setgh d sini...
antara tmpt2 yg pernah aku pi kat medan nie...


SUN PLAZA

nie lah sun plaza tmpt yg slalu aku jalan2 sama ada dgn boyfie atau dgn kawan2 sekalian ummah.. ^_^
at least, kalau aku pi sun plaza nie rasa mcm di malaysia lah bt seketika...
barang2 kat sun plaza nie mahal mau mampus... 
so.... slalunya aku jalan2 di sini juz mau window sopin ataupun beli barang2 perabot skit di hypermart...
aku ska masuk kat sogo kalau di sun nie... skadar cuci mata tu mampulah...
kalau nk beli2 tu, tunggulah aku jd spesialis dulu baru dpt shopping di sini...

MEDAN PLAZA

hah nie pla medan plaza... barang2 dia di sini, boleh2 lah kalau org mcm aku nie... huhuhu...
slalu pi sini kalau mau pi beli2 barang di carefour dia ja...
then sumtimes lah tgk2 baju di matahari...
tp aku rasa hmpir mau 1 tahun juga aku xjejakkan kaki ke matahari tu... huhu....

CAMBRIDGE

di cambridge nie selalu tmpt aku makan di JCO... slalu aku pesan frozen yogurt JCO.... SEDAPPPP!!!
dan sumtimes kalau boring2 tu, nak melepaskan rindu dgn negara tercinta (MALAYSIA) pigilah jejalan kat BRASTAGI MART dalam cambridge nie....

selain dari brastagi mart di cambridge nie, aku penah gak jalan di BRASTAGI MALL...
tp disebabkan aku xdpt mencari gmbr brastagi mall, so xdptlah nak di letakkan pic kedai tu di sini...
brastagi mall nie besar jugalah...
juz mcm alah2 GIANT lah di malaysia....

CARREFOUR

nie pla kedai yg baru buka tahun lepas (2010).... 
tmpt nie slalu aku pi kalau mau beli barang2 aku yg dah kehabisan stok lah.. hehehe...
notin spesel pun carefour nie... biasa2 jalah.... 
kedai nie dekat dgn rumah, tats y slalu beli barang2 di sini...

MEDAN MALL

di medan mall nie jarang2 aku pi sini... 
1 of the reason y, bcoz medan mall nie jauh sekali ya dari tmpt aku tgl..
tmpt makan dia ja yg aku ska di sini..
cz tmpt makan di medan mall nie slalu pasang lagu2 siti nurhaliza...
lgpun kedai makan dia lawa n acceptable lah harga2 makanan dia....

MEDAN PLAZA

di sini aku baru penah pi 1 kali ja selama aku di medan nie...
aku xska pi sini sebab ramai org... hehehehe... then bangunan dia sikit buruk lah.. 
(^_^)/V ... PeAcE

MERDEKA WALK

merdeka walk nie juz tmpt makan ja byk...
tgl mau pilih ja tmpt2 yg korg nak makan...
aku kalau pi sini slalu makan kat nelayan, dan MCD ja... ^_^

PETISAH

tmpt nie pla aku penah pi 2 kali ja...
org cakap barang2 di sini cukup murah.....
tp aku xska pi.. sbb tmpt nie busuk skit dan ramai org.. hehehe....

PAJAK IKAN

hah tmpt nie pun aku penah pi 2 kali...
tp aku heran... knapa kalau org malaysia dtg medan, smua msti mau pi pajak ikan..
aku nda taulah apa spesel tmpt nie..
bg aku tmpt nie byk jual telekung, baju, cadar, selimut, langsir dan DLL...
aku xska sgt pi tmpt nie cz msti ada org ikut2 belakang (pengemis)... 
then bisinglah tmpt nie.. nda suka.. ^_^

PLAZA MILLENIUM

nie pla tmpt feveret aku pi kalau MOOD aku dtg nak beli handset... hehehe
aku nie mmg gila dgn HP nie...
tiap tahun aku xleh nak setia dgn 1 hp.. msti mau ganti..
so tmpt nie slalu aku pi kalau mau survey2 hp lah...

GRAND PALLADIUM

kalau di sini aku ska pi kalau mau tgk wayang...
tahun 2009 hrga tiket sini murah sikit berbanding dgn sun plaza...
murah dalam Rp10k lah mcm tu... 
tp tahun 2010 harga tiket wayang di palladium dan sun plaza dah di seragamkan...
so aku lebih prefer tgk wayang di sun plaza... sebab more comfortable..
plus boleh windows sopin kalau di sun plaza..
kalau di sini, xberapa sgtlah... ^_^

YUKI PLAZA

BTW, tis is my first shopping kompleks yg aku jejakkan kaki bila sampai di medan tahun 2009....
hari tu ada gak datang sini dgn kawan2 main bowling (2009)...
dan itulah last tyme aku jejakkan kaki di yuki plaza nie....

aku rasa nie jalah tmpt2 aku penah menginjakkan kaki selama di medan nie...
oooo, pernah jugalah aku pi
  • MISKEY LAND, BRASTAGI
  • HILL PARK, BRASTAGI
  • DANAU TOBA
  • PULAU SAMOSIR
  • AIR TERJUN SIMARJARUNJUNG
  • PANTAI CERMIN
  • KOLAM AIR PANAS, BRASTAGI
  • AIR TERJUN DUA WARNA (sgt CANTIK ok..!!!!)
  • DLL
dan akhir sekali tmpt yg aku slalu menginjakkan kaki di medan nie ialah.....

FAKULTAS KEDOKTERAN, USU

mestilah tmpt aku study di medan nie.... ^_^

rupa2nya, sedar xsedar.... byk juga tmpt aku dah pi kat medan nie kan...
tuelah 1 tahun setengah rasa mcm sekejap ja... hehehe

walaupapepun, lg 3 tahun setengah aku di medan... 
pastu dah habislah masa enjoy muda mudi aku sekarang....

SEKIAN DULU DARI SAYA
~ZuRaH~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
javascript:void(0)