Friday, February 18, 2011

Kisah Yang Tah Apa2 Tah

Tatkala org dah bangun, menikmati hari nan indah..
saat org semua tgh dok bz sediakan anak ke sekolah, prepare diri nak p kerja, tgh pening kepala nak siapkan tugas2 yang berlambak, saat anak sekolah tgh sakit kaki berhimpun d pagi hari,
adalah pla sorg hamba Allah nie yang sgt2 KONPIUS nie baru nak melayari alam mimpi...




AKUlah hamba Allah tu... ^_^

kul 7 pagi baru nk masuk tido...
xprasan tup tap tup tap tgk2 jam dah kul 7....
tak ngantuk lg tu, tp dalam hati kata 
"MESTI NAK KENA TIDO, KALAU TAK TIDO NIE NNTI LEH KENA INSOMNIA NIE"




aku pun melabuhkan tirai dan tidorlah dgn nyenyak pada pagi hri ini...
mesti korang nak tau, apalah benda yang aku buat sampai kul 7 baru nk tido nie...
nak kata chat pun xde, nak kata dok mengadap komp pun xde...
tahlah pa benda aku buat malam td sampai xperasan masa tu berjalan...
aku rasa otak aku nie dah sakit...




nak di jdkan critanya nie...
aku tiba2 tersadar pla dari mimpi2 yang masyuk tepat kul 10 pagi..
aku rasa mcm dah lama sgt aku tido..
padahal baru 3 jam kot... ADOI.... BARU 3 JAM!!!! sakit hati, sakit hati...

ada kelas sebenarnya kul 10 pagi ni tp di sebabkan aku rasa sakit hati baru tido 3 jam so aku sambung tidolah lg... 
hahahah....
tido tido tido, tiba2 terbangun lg pula...  TENTION!!!
tgk jam pla baru kul 11 pagi...
pe benda lah otak aku nie pikirkan sampai tido 1 jam pun aku rasa dah lama gila....

aku pun merajinkan diri utk bangun dari katil dan tgk jadual... 
hari nie kelas kul 11 until kul 12 tgh hari...
dalam hati ckp 
"oooo sempatlah lg nie nak pi kelas kul 11 until kul 12, nak mandi dulu lah, nak keringkan kain lg, nak streka baju lg nie... sempat kot nie"



korang ada rasa SOMETHING WRONG tak???

ok2, sambung lg k.... aku pun menyiapkanlah smua kerja2 yang aku nak siapkan untillah smua dah selesai dalam kul 11.50 pagi... 
pikir nak pi jmur kain, sempat kot... tp rasa malas pla nak naik tgkt atas tu..so aku pun decide habis kelas nantilah baru jmur kain....
aku pun dah siap, pkai tudung smua dah lawalah nie kan...
bergeraklah ke pintu keluar...

tyme dah bergerak ke pintu luar tu, dgr pla kawan aku baru nak buka pintu luar tu dari luar...
krup krap krup krap bunyi kunci dan pintu tu berlaga...




aku pun tgulah pintu utk di buka, saja nk taulah siapa yg baru balik.....
tgk2 bila dah buka pintu, aku nampak kawan se group aku pla menonjol kat dpn pintu tu...

berlakulah dialog antara aku dan kwn ku
aku : EH, ASAL BALIK AWAL... TAK PI KELAS KE???"
kawan: BALIKLAH, KENAPA???
aku: AWALNYA BALIK, BUKAN ADA KELAS KE KUL 11 UNTIL 12 NIE??
kawan: MMGLAH ADA.... 
aku: SO TAK PI KELAS KE??
kawan: DAH HABIS KELAS, PULANGLAH...
aku: OOO KELAS BATAL EA???
kawan: TAKLAH, KAN DAH KUL 12 SEKARANG...
aku: EH YE KE...!!!!
kawan: HARI NIE KAN HARI JUMAAT

tiba2 otak aku jd aktif...
aku rasa nerve2 kat otak aku nie ada masalah lah dari start aku baru bgun tido td... 
aku pon duduk kat ruang tamu dan berpikirlah sejenak...




aku bangun kul 11, then aku tgk jadual kul 11 until 12 ada kelas.. then aku decide nak pi kelas kul 11 until 12... tp aku bangun kul 11...
mcm mana lah aku nak pi kelas kul 11 kalau aku baru bangun 11 then gerak umah kul 11.50...
mmglah dah habis kelas...
for the first tyme in my life, aku rasa diri aku BELEBO (BEngap+LEmbab+BOdoh)




aku dgn rasa kecewa, masuk bilik buka tudung, salin baju kurung n updated blog...

nie semua GERAM punya pasal... ^_^

pengajaran hari ini : JANGAN TIDO LAMBAT SGT OR PAGI SGT, NANTI LEH JD MCM ORG GILA SEKEJAP SEPERTI AKU..... 



Sekian dari saya, TERIMA KASIH


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
javascript:void(0)