Saturday, December 18, 2010

Kisah pertemuan Aku & Dia

Pertama kali Aku & Dia bertemu d Hotel Vistana..
semua gara2 amik ujian masuk USU..
Dia nielah org yg plg lmbt dtg tyme ujian..
org start ujian kul 10 am tp dia dtg kul 12 pm..
kitorang smua dalam dewan tu kena tgu Dia bru dpt mula..

mmg hati Aku tyme tu berdosalah pasal mengumpat dalam hati...
"mau jadi doktor, tp x mghrgai masa lgsung"

lepas hbs ujian kul 1 pm,
Aku dgn Hana (bukan nama sebenar) pun bergerak ke ofis agent kitorang..
pejabat agent d Hotel Putra, KL (kalau xsilap)..
sampai2 ja, nampak pla si Dia d sana..

"apa mamat nie buat d sini?" dalam hati jelah...
rupa2nya, si Dia nie seagent dgn Aku pla..
tyme tu lgsung x bertegur..

dah hbs smua urusan, Aku pun gerak ke airport LCCT utk balik ke SABAH..
sampai d sabah, parents dah mmg menunggu d KKIA dgn wajah riang gembira..
almaklumlah, putri dorg seorg nie dah balik selepas 1 bulan xjumpa..
dalam masa beberapa minggu d sabah tu lah Aku prepare mcm2 benda utk bawa ke Medan..
4 beg bagasi, 1 beg laptop, 1 kotak, 2 beg kartun plastik besar dan 1 beg tgn Aku bawa..

sampai adik Aku cakap..
"Ah, bawalah ko punya bilik nie sekali yok" (yok tu nama panggilaan Aku dlm famili)

d Medan pla Aku d tempatkan d sei Bengawan bersama 3 org teman wanita..
masa nie kitorang mulalah mengenali antara 1 sama yg lain..
walaupun kitorang mmg dah kenal tyme kelas tutorial d Hotel Putra dulu..
tyme nie si Dia dan beberapa pelajar agent kitorang belum dtg lg..

Aku igt lg tyme abg agent kitorang tu ckp
"nanti abg nak letak 1 org lelaki kat umah korang nie.. xleh perempuan je duduk, bahaya.. kena ada at least 1 org lelaki lah jaga korang kat rumah nie"

kitorang yg 4 perempuan nie pun, decide mau letak sepa d rumah tu..
agent kitorang ada 3 lelaki: c Dia, c Ali (bukan nama sbnr) dan c Abu (bukan nama sbnr)

aku dgn girangnya memberi cdgn
"better kita amik c Ali dari c Abu n c Dia"

kawan aku tya
"sepa c Dia n c Abu tue? kitorang xkenal pun"

aku pla menjawab
"c Dia tu xensom, c Abu pla pendiam betul... so better kita amik c Ali"

masa pun berlalu,
sampailah kesemua pelajar agent2 ktrg yg Trip ke-2 sampai di Medan..
dorang yg trip ke-2 tu smua tgl d sei ular kecuali c Ali yg tgl dgn kitorang..
kitorang mcm biasalah menjalani hari2 seterusnya mcm biasa..

menjelangnya 1 hari yg malang,
Aku dan kawan2 di Sei Bengawan termasuk c Dia pergi ke Sun Plaza..
terserempak pula dgn Senior..
senior suruh kitorang ikut ospek..
xcually ospek berlangsung slama 2 hari, tp kitorang dah tertinggal 1 hari ospek..
so kitorang juz hadir ospek utk 1 hari..

d ospek, mcm2 budak malaysia Aku nampak..
smuanya BOTAK... hahaha..
tyme ospek nie, kitorang seagent kena pisah2 kumpulan..
byklah juga aktiviti yg dilakukan..
tyme bebas senior ja xska sbb kena buli senior utk minta tndatgn...
utk penutupan ospek, group ospek Aku kena buat persembahan pula..
dgn idea berdasarkan lagu LOVE STORY,
group Aku bt drama brdasarkan lagu tu..

lepas hari ospek tu c Dia mulalah mau bercrita dgn Aku..
Aku msh igt first ayat dia..
"JAJA PLEASE TAKE ME, SOMEWHERE TAT......." (alah2 melodi Love Story)

masa tu Aku pelik, cz Aku xpenah berckp dgn Dia slama kitorang d Medan tu..
Tp dia bleh pla tiap hari nyanyi lagu tu utk Aku..

"mamat nie kenapa? masalah mental ka?" dlm hati ja lah ckp..

tiap kali jumpa Aku mesti Dia nyanyi lagu tu..
Aku rasa mcm kena menganjing pun ada juga.. hahaha... tp lantaklah..
lepas tu lah kitorang dah start bercrita sikit2..

tiap hari c Dia dtg Sei Bengawan...
bukan sebab Aku, tp sebab Dia ckp "Boring dok umah  sei ular, xde kwn"

dipendekkan ceritanya...
1 hari tu, tetiba timbul 1 konflik yg membuatkan Aku menangis..
masa tu Aku teda kawan selain c Dia..
Dia yg tgh makan malam d kedai dgn kawan dia,
bila tau Aku nangis terus tglkan makanan & dtg utk semata2 tenangkan Aku..
Dia bawa Aku jalan2 & makan malam skali..

start dari tulah,
kitorang sering kali berjumpa n berjalan2 n smualah kitorang bt sesama..
tyme tu TEMAN TAPI MESRA lg..
sampailah Aku pindah rumah baru..
hmpir tiap hari kitorang keluar jln2 dan tiap kali balik dia akan hantar btul2 d depan rumah..
dahlah rumah baru Aku dgn rumah dia tyme tu sgt jauh..
tp dia sgp jemput dan hntr Aku lepas jln2..
byk juga kenangan kitorang bersama masa jd kawan..

tiba2, tyme tgh syok main komp d blik baru..
Aku dikejutkan dgn telefon bimbit Aku berbunyi,
number yg mendail tu Aku xkenal sepa...
Aku rasa xmau agkt, tp xtau knapa Aku rasa msti kena angkat..

bila Aku angkat, ada org cakap..
"jaja tenang k.. c Dia xciden"

Aku tyme tu xtaulah mau ckp pa, cz Aku pkir gurau ja tu..
tp... betul2 pla dia xciden bukan cuma gurauan semata2..
Aku dgn kaki yg cedera sbb baru jatuh longkang pagi tu trus berlari ke Klinik CT Hajar..

Aku dah xkisah sepa ada di situ..
 yg Aku tau, Aku nangis dah mcm org hilang laki pla..
sepa xnangis kalau tgk 3 org doktor tgh pegang jarum n benang mau jahit kepala org koyak..

tiba-tiba ada org sapa Aku dari belakang
"jaja tu bukan Dia... katil sebelah tu baru Dia"

rupanya Aku salah org..
Aku pi lah menengok katil sebelah pla,
baru Aku nampak dia tgh terlantar atas katil..
masa tu dah kurang skitlah nangis walaupun still mengalir lagi air mata..
xtahan lah cz tgk kawan kita terlantar mcm tu..

sejak c Dia masuk hospital tu, hampir tiap malam Aku jaga Dia..
Aku jaga Dia sbb.... tiap hari sebelum Dia xsiden, Aku kluar dgn Dia pi jalan2..
jd bila Dia dah terlantar atas katil mcm tu..
Aku dah teda kawan mau bawa kluar jln2..
jd utk inisiatif lain, Aku temanlah Dia d hospital..
at least dptlah kluar dri rumah.. ^_^

bulan 12 2009 dah muncul..
16 Dec 2009 (kalau xsilap), nielah first tyme Dia ckp mau kapel dgn Aku..
Dia mau Aku jadi kapel Dia cz Dia xmau kehilangan Aku..
Aku rasa serba slah sgt tyme tu..
cz Aku tyme tu msh ada boyfie...

tp Aku xbgtau Dia pasal hal tu
Aku juz ckp dgn Dia "GIVE ME 1 MONTH TO DECIDE"

balik Malaysia Bulan Januari,
Aku balik Sabah n Dia balik Johor...
nielah first tyme kitorang berjauhan...
dalam masa berjauhan dgn c Dia nie, Aku try settle kan masalah Aku dgn boyfie..
tp..... hbgn Aku dgn boyfie aku xtahan...
so Aku malas dgn boyfie Aku jadi Aku biarkan lah smua..

balik ke Medan smula..
berjumpa kembali dgn Dia..
tp Dia dah berubah n totally berubah..
Dia bukan seperti c Dia yg Aku kenal dulu..
Dia dah lain, lain sgt..
Dia dah xpeduli dgn Aku..
Dia dah x keluar jalan2 dgn Aku..
Dia dah jarang keluar makan dgn Aku..
Dia dah jarang SMS dgn Aku..
Aku rasa sedih, sedih yg teramat..
Aku hilang boyfie & Aku hilang Dia juga masa yg sama..

lg menyakitkan, Dia bawa Aku jumpa d Vinta, Sun Plaza dan ckp 
"We juz be friends"

tyme tu Aku rasa sedih sgt...
dan Aku decide keluar jln tgk wayang dan balik umah kul 12 am sorang2..

Aku dah xleh handle rasa alone ranger mcm nie..
so Aku bawa Dia jln2 n ckp dgn Dia d McD, Merdeka Walk..
"ko igt tak, aku minta masa 1 bulan... tp xsmpai sebulan pun ko dah tarik diri... aku baru pkir nak baiki smua keadaan nie, tp ko dah tarik diri"
nie first n maybe the last tyme Aku akan ckp benda tu dgn org bernama lelaki.. hahaha

hari pun trus berlalu, berlalu seperti biasa..
Dia dah start berubah kembali seperti dulu..
seperti pertama kali Aku kenal Dia..
tp tyme tu, Aku x mgharapkan apa2 sudah dgn Dia..
Aku happy dgn hidup Aku n Aku nmpak Dia happy dgn hidup Dia..

6 march 2010, dinner KKIM..
Dia pesan awal2 dgn Aku..
"nanti ada suprise utk ko"

Aku pun peliklah, suprise apa lah pla dia mau buat nie..
malam tu Dia ada bt persembahan band dan bawa 3 lagu..
salah satu lagu yg band dorg main..
~ARE YOU GONNA BE MY GIRL~
dia dlm band tu sebagai guitarist..

tgh syok dgr dorg perform..
tiba2 dtg org dpn Aku dan bg sekuntum bunga ros putih..
dan dalam masa yg sama Dia sebut nama Aku di atas pentas..
"SITI NAZURAH blah blah blah.... ARE YOU GONNA BE MY GIRL?"
dan itu mmg sgt2 suprise........!

Aku xpernah sangka ada org akan bt begitu dgn Aku..
dan malamnya tu, Aku ckp dgn Dia yg Aku trima apa adanya Dia..

~so inilah kisah pertemuan Aku & Dia buat masa nie~


nie lah gmbar first Aku & Dia d rumah lama


nie pla gmbar Aku jaga Dia d hospital


nie gambar malam Dia purpose Aku, KKIM nite




2 comments:

  1. terharu nye c Dia bace blog c Aku ni...
    thanx drp c Dia kpd c Aku...
    huhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
javascript:void(0)